Aanbod

PILATES

 

De nadruk bij Pilates ligt op het 'Power house'; met name de buik-rug-en bekkenbodemspieren, om het lichaam in balans te brengen en onze wervelkolom te ondersteunen en te verlengen. Je beweegt het hele lichaam, maakt de spieren strakker, langer en mooier. Pilates zorgt voor een soepele wervelkolom waardoor rug-en nekklachten verdwijnen en de houding verbetert. Bovendien worden de dieperliggende spieren gebruikt.  Je 'corespieren' (buik-en rugspieren) worden getraind. Je lichaam en geest komen in balans. 

Er wordt in relatief kleine groepjes gewerkt om de nodige aanpassingen aan te bieden. Het niveau wordt aangepast naar jouw eigen kunnen en ervaring. 

Maandag 19u30-20u20: niveau medium/spicy  

Zaterdag 10u-11u: Start-to-Pilates absolute beginners (reeks van 5 lessen)

Woensdag 9u30-10u30: Pilates booty&core met barre: niveau medium

YIN YANG YOGA 

 

Het is een Yin Yang sequence, waarbij dynamische en rustige houdingen worden afgewisseld om de yin (vrouwelijke) energie en de yang (mannelijke) energie in balans te brengen. Belangrijke asana's (houdingen) komen aan bod (o.a. de zonnegroet, balans-en krijgerposes, buik-en rugspieroefeningen...)  Er wordt meer tijd besteed aan de 'alignment' (uitlijning) van de poses en alles wordt in een 'flow' (vloeiende beweging) beoefend waarbij grote aandacht naar de ademhaling gaat. Ons lichaam wordt sterker, leniger en onze adem verdiept. We werken met yogablokken, riemen, bolsters.

De les eindigt steeds met een aantal zachte yin houdingen die werken op een diepe stretch om ons zenuwstelsel te kalmeren, te ontspannen en het bindweefsel (fasciae rond de spieren) los te maken.

Door de verschillende opties in de houdingen is deze les geschikt voor alle niveaus, voor diegenen die graag een afwisseling van Yin en Yang Yoga doen. Ook voor beginners!

Maandag 20u35-21u35 (niveau medium)

VINYASA YOGA BURN  

 

Spice up your yoga-practice! Dit is de meest pittige yogales waarbij we in een 'flow' (in een vloeiende opbouw met aandacht naar de ademhaling) dynamische asana's (poses) doen, afgewisseld met 'Corset Core training (dieperliggende buik-rug-en bekkenbodemspieren worden getraind). Tijdens deze yogales blijven we constant in beweging om zo alle spieren te activeren. Ons lichaam wordt sterker, leniger en onze adem verdiept. Technieken van yoga en pilates (core) worden aangeleerd met 'props' zoals rekkers, kleine bal etc, wat deze les uitdagend en gevarieerd maakt.

Houd je spieren onder 'spanning' en je voelt je nadien als herboren!

De les eindigt steeds met een zalige relaxatie om ons zenuwstelsel te kalmeren en ons lichaam te ontspannen. 

Door de verschillende opties in de houdingen is deze les geschikt voor alle niveaus, maar vooral voor diegenen die graag op een sportieve manier aan yoga en pilates doen. Ook voor beginners! Geen zweverig gedoe, maar down-to-earth stevige yoga & core!

 

Dinsdag 20u (niveau medium/spicy). 

 SlOW FLOW&YIN YOGA

Deze yogales is de meeste zachte vorm in ons aanbod. We starten de les met centering, ademhaling en korte flow yoga om het lichaam op te warmen. Dan worden er Yin poses gedaan rond bepaalde spiergroepen en meridianen (energiebanen). We  houden de poses langer (3 tot 5') aan om het bindweefsel (fasciae) los te maken, ons zenuwstelsel te kalmeren. Bij deze les worden de spieren volledig ontspannen, Op het einde van de les worden er nog enkele restorative poses gedaan om het lichaam en geest volledig tot rust te brengen en een zalige relaxatie/meditatie. Een goede nachtrust gegarandeerd!

Er wordt gebruik gemaakt van hulpmiddelen zoals blokjes, bolsters, zodat iedereen  op zijn of haar ritme kan deelnemen. 

Deze les is zowel geschikt voor beginners  als voor mensen die op een zachte manier aan yoga willen doen van 16 tot 106 jaar.

Donderdag 19u30-20u30 (niveau soft/medium)

Sabrina Van Hoof

info@flowpilatesyoga.be

​© 2015 FLOW Pilates & Yoga, een merk van qwertz BVBA