Lesstijlen

opendeurdag pilates.jpg

PILATES MATWORK (kleine groep)

 

De nadruk bij Pilates ligt op het 'Power house'; met name de buik-rug-en bekkenbodemspieren, om het lichaam in balans te brengen en onze wervelkolom te ondersteunen en te verlengen. Je beweegt het hele lichaam, maakt de spieren strakker, langer en mooier. Pilates zorgt voor een soepele wervelkolom waardoor rug-en nekklachten verdwijnen en de houding verbetert. Bovendien worden de dieperliggende spieren gebruikt.  Je 'corespieren' (buik-en rugspieren) worden getraind. Je lichaam en geest komen in balans. 

Er wordt voornamelijk op de mat gewerkt met klein materiaal o.a.: de pilatesring, de softbal, weerstandsbanden.

Groepslessen worden in reeksen en niveaus gegeven vanaf 15/1/2022 op 2 momenten per week.

Check het uurrooster en reservatie-systeem.

Pilates Instructor

PILATES/YOGA  1-1 of duo 

 

Er wordt privé of met 2 gewerkt op gespecialiseerde toestellen zoals de reformer, Springwall unit, medische klimrekken met footstraps en handsprings. Ook met kleiner materiaal zoals de fitbal, Bosu-bal, pilatesring, de foamroller, weerstandsbanden, TRX-suspensiebanden, de feet-uptrainer, yogaswing, yogawheel. Veel variatie met professioneel materiaal zodat jouw work-out naar een hoger niveau wordt gebracht! 

Er wordt op maat van de klant gewerkt aan de hand van een screening om de nodige aanpassingen aan te bieden. Het niveau wordt aangepast naar jouw eigen kunnen en ervaring. 

Keuze in pilates of yoga of een combinatie is mogelijk.

Privésessies zijn op vaste tijdstippen of op afspraak in mijn praktijk te Emblem. Er wordt met een traject gewerkt om optimale coaching en resultaten te bekomen. 

Check het uurrooster en reservatie-systeem.

 

Vraag naar je factuur want voor ondernemers is dit fiscaal aftrekbaar. 

Yoga Class

FLOW & YIN YOGA 

 

Dit is een Yin Yang sequence, waarbij dynamische en rustige houdingen worden afgewisseld om de yin (vrouwelijke) energie en de yang (mannelijke) energie in balans te brengen. Belangrijke asana's (houdingen) komen aan bod (o.a. de zonnegroet, balans-en krijgerposes, buik-en rugspieroefeningen...)  Er wordt meer tijd besteed aan de 'alignment' (uitlijning) van de poses en alles wordt in een rustige 'flow' (vloeiende beweging) beoefend waarbij grote aandacht naar de ademhaling gaat. Ons lichaam wordt sterker, leniger en onze adem verdiept. We werken met yogablokken, riemen, bolsters.

De les eindigt steeds met een aantal zachte yin houdingen die werken op een diepe stretch om ons zenuwstelsel te kalmeren, te ontspannen en het bindweefsel (fasciae rond de spieren) los te maken.

Door de verschillende opties in de houdingen is deze les geschikt voor alle niveaus, voor diegenen die graag een afwisseling van Yin en Yang Yoga doen.

Geen ervaring vereist; ook voor beginners!

Deze les wordt in reeksen gegeven vanaf 17/1/2022.

Check het uurrooster en reservatie-systeem.